In frituur De Kolk in Dessel, waar ook de originele videoclip van Van Echelpoel werd opgenomen, is de cheque zondag overhandigd aan een delegatie van de organisatie Cliniclowns. Het was sauzenproducent Manna die met de vraag tot samenwerking kwam en hoewel de broers Van Echelpoel de meeste vragen weigerden, gingen ze hier wel op in. Ze maakten zelf een ‘gehackte’ versie van hun videoclip en daarna zette een anonieme bron die op het internet. Wie het filmpje bekijkt, zag meteen dat er iets vreemds aan de hand was. Want de tekst werd vervangen door reclame voor spaghettisaus.
Uiteindelijk is de ‘gehackte’ versie meer dan 600.000 maal bekeken, voor Manna goed om 20.000 euro aan het goede doel te schenken. “Voor ons was het een mooi resultaat en de Cliniclowns zijn er goed mee. Die organisatie moet alles zelf bekostigen zonder overheidssteun, daarom helpen we graag waar het kan”, klonk het bij Manna. (DVGT)